Mέρος 2
Το 1978 ήταν το αποκορύφωμα, όπου παρουσιάστηκαν 19 άρματα. Το πλήθος κόσμου δεν χωρούσε στα πεζοδρόμια, υπήρχε συνωστισμός, δεν υπήρχε parking ούτε έξω από τις Σάπες, όπου περιμετρικά τα χωράφια ήταν γεμάτα αυτοκίνητα. Το 1979 προσλαμβάνομαι σε εργοστάσιο και μη έχοντας πλέον τον απαιτούμενο χρόνο δεν ασχολούμαι με την κατασκευή των αρμάτων. Το καρναβάλι μένει στάσιμο, για 11 χρόνια.
Το 1991 μετά από την επιθυμία ορισμένων φίλων που επισκέπτονταν το καρναβάλι της Ξάνθης, αποφασίσαμε να μαζέψουμε πάλι υπογραφές για να ιδρύσουμε ένα νέο Λαογραφικό Σύλλογο, όπως και έγινε. Μαζεύτηκαν 180 περίπου υπογραφές και αναγνωρίσαμε τον Λαογραφικό Σύλλογο Σαπών. Τότε ανέλαβα την κατασκευή 8 αρμάτων, με τα υλικά του Συλλόγου, ξεκινώντας πάλι από το μηδέν χωρίς υποδομή. Η συνεργασία μου όμως με το Σύλλογο δεν ήταν και τόσο καλή.
Δούλευα σε ανοιχτό χώρο, χωρίς θέρμανση, πάνω στο χιόνι εκτεθειμένος και εγώ και τα άρματα στις καιρικές συνθήκες, ενώ τα μέλη του συλλόγου αδιαφορούσαν αν όλα τα άρματα ήταν έξω στο δρόμο χωρίς προστασία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το βράδυ της Παρασκευής πριν από την παρέλαση, στις 2 η ώρα τα μεσάνυχτα ξεσπά ένα μπουρίνι. Ξυπνώ την οικογένειά μου και αρχίζουμε με προσωπική προσπάθεια να περισώσουμε τα ήδη κατασκευασμένα άρματα (που ήταν κατασκευασμένα από χαρτί και έτοιμα για την τελική παρέλαση) και κανείς από το συμβούλιο δεν μας συμπαραστάθηκε. Τελικά αντί για 8 άρματα, παρουσιάστηκαν τελικά 12. Η πικρία μου ήταν μεγάλη (κάποια στιγμή το δήλωσα και στον τύπο ότι δεν πρόκειται να συνεργαστώ με το συγκεκριμένο σύλλογο).
Έτσι η παρέλαση των καρναβαλικών αρμάτων συνεχίστηκε υποτονικά και χωρίς κάτι καινούριο και σταμάτησε. Το 1995 αναλαμβάνει Δήμαρχος Σαπών ο κ. Χαριτόπουλος Ντίνος. Με κάλεσε και μου είπε οτι "πάση θυσία πρέπει να προλάβουμε μέχρι τις αποκριές να παρουσιάσουμε ξανά το καρναβάλι στις Σάπες". Έτσι και έγινε. Μετά την παρέλαση του 1995 τα πράγματα πλέον μπήκαν σε τάξη. Σε ένα μεγάλο ΤΟΛ 1O x 80 m διαμορφώθηκε το εργαστήριο κατασκευών της ΔΕΑΣ του Δήμου Σαπών, με άριστη υποδομή που ως ήταν, θα την ζήλευε κάθε Δήμος. Τα καρναβαλικά άρματα ήταν πλέον προστατευμένα και ταξινομημένα και οι εργασίες τους προγραμματισμένες, άσχετα με τις καιρικές συνθήκες. Η Καρναβαλική παρέλαση αρμάτων συνεχίστηκε για αλλά 8 χρόνια με μεγάλη επιτυχία και μέχρι και την τελευταία του χρονιά το 2002. Το ίδιο έτος συνταξιοδοτήθηκα".
ΤΑΣΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ
Φωτογραφίες από το καρναβάλι Σαπών
1995. Καρναβάλι στις Σάπες. Aπό το 1995, με την παρέμβαση του τότε Δημάρχου Ντίνου Χαριτόπουλου, τα άρματα γινόταν σε τεράστια τολ και οι συνθήκες εργασίας ήταν πολύ καλές. [φωτογ. Τάσου Σταυρίδη]
1996. Καρναβάλι στις Σάπες. Xιλιάδες κόσμου από την περιοχή της Θράκης ερχόταν να διασκεδάσει με τα επίκαιρα θέματα των αρμάτων...
1997. Καρναβάλι στις Σάπες. Άλλη μια εικόνα που δείχνει το πλήθος του κόσμου που παρακολουθεί το καρναβάλι. [φωτογ. Τάσου Σταυρίδη]
2002. Καρναβάλι στις Σάπες. Mια σκηνή εμπνευσμένη από τους Oλυμπιακούς αγώνες του 2004, που θα γινόταν μετά από 2 χρόνια. [φωτογ. Τάσου Σταυρίδη]
Καρναβάλι στις Σάπες. Mια φωτογραφία που δείχνει τον τρόπο που φτιάχνονται τα άρματα. Εδώ ο Διόνυσος, στο αρχικό στάδιο της κατασκευής του, με το συρμάτινο σκελετό, πριν ξεκινήσει η εξωτερική επένδυση. Στο βάθος ο δημιουργός όλων των αρμάτων Τάσος Σταυρίδης. [φωτογ. Τάσου Σταυρίδη].